REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO REMEDIUM POLSKA
§ 1.
PRZEDMIOT REGULAMINU, POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
- Niniejszy dokument (dalej: Regulamin) stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ust. 1-4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną).
- Regulamin dotyczy sklepu internetowego działającego pod adresem: https://remediumpolska.pl (dalej: Sklep).
- Regulamin określa w szczególności:
- wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu;
- zakaz dostarczania przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym;
- rodzaje i zakres Towarów;
- warunki zawierania i rozwiązywania umów o dostarczanie Towarów;
- warunki dostarczania Towarów.
- Sklep jest prowadzony i stanowi własność spółki GRUPA WIZMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Szczecinie, adres: ulica Jagiellońska 85/14; 70-437 Szczecin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin – Centrum w Szczecinie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego pod numerem KRS: 0000685889, posiadającą numer NIP: 8513211019, posiadającą numer REGON: 36774250400000 (dalej: Sprzedawca).
- Kontakt z Sprzedawcą jest możliwy za pomocą następujących form komunikacji:
- poczty elektronicznej – na adres e-mail: kontakt@remediumpolska.pl;
- poczty tradycyjnej – na adres: ulica Jagiellońska 85/14; 70-437 Szczecin;
- osobiście w siedzibie GRUPA WIZMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Szczecinie pod adresem: ulica Jagiellońska 85/14; 70-437 Szczecin – od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00;
- telefonu – na numer: +48 793 421 197 – od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00.
- Ogłoszenia, ceny, informacje, a w szczególności opisy Towarów zamieszczone w Sklepie nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (dalej: Kodeks cywilny).
- Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar;
- Konsument – osoba fizyczna dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Kupujący – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Towar – produkty w postaci rzeczy ruchomych oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie, a w szczególności:
-
- kwasy hialuronowe;
- nici PDO;
- igły i kaniule;
- produkty kosmetyczne;
- dodatki zabiegowe
-
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, której przedmiotem jest sprzedaż Towaru;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
§ 2.
WYMAGANIA TECHNICZNE
- Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
- posiadanie dostępu do sieci Internet;
- posiadanie urządzeń technicznych:
-
- pozwalających na dostęp oraz korzystanie z sieci Internet;
- posiadających aktualny oraz poprawnie skonfigurowany system operacyjny;
- posiadających aktualną oraz poprawnie skonfigurowaną przeglądarkę internetową z włączoną obsługą plików cookies;
-
- posiadanie aktywnego oraz poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej (adresu e-mail).
- Korzystanie z określonych Towarów może wymagać spełnienia dodatkowych wymagań; w szczególności dodatkowe wymagania mogą dotyczyć kwestii technicznych lub prawnych. W takim przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, opis dodatkowych wymagań technicznych lub prawnych zostanie zawarty w opisie danego Towaru.
§ 3.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Sklep przeznaczony jest dla Kupujących będących profesjonalistami posiadającymi odpowiednie kwalifikacje, zdolności, doświadczenie w dziedzinie medycyny, medycyny estetycznej oraz kosmetologii.
- Kupujący jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu:
- w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego;
- zgodnie z postanowieniami Regulaminu, z którym Kupujący ma obowiązek zapoznać się przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu.
- Zakazane jest:
- dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym;
- korzystanie przez Kupującego ze szkodliwych programów, w stosunku do Sklepu lub innych Kupujących w tym przede wszystkim wirusów, koni trojańskich, backdoorów, exploitów, rootkitów, ransomware, a nadto z programów szpiegujących.
- Sprzedawca – uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze – wdrożył i utrzymuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, tak by zapewnić:
- prawidłowe i bezpieczne działanie Sklepu, w tym przede wszystkim skuteczną realizację zasady ochrony danych Kupujących;
- nieprzerwane działanie Sklepu, przy czym Sprzedawca zastrzega, iż z uwagi na wystąpienie siły wyższej lub innych niezależnych od Sprzedawcy okoliczności, takich jak w szczególności awarii technicznych może dojść do czasowych niemożności korzystania ze Sklepu lub z jego określonych funkcji.
- Wszelkie stwierdzone przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu błędy, uchybienia lub nieprawidłowości powinny być przez niego niezwłocznie zgłoszone Sprzedawcy przy wykorzystaniu którejkolwiek z form komunikacji wskazanych w § 1 ust. 5 Regulaminu.
§ 4.
SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Złożenie zamówienia na Towary możliwe jest:
- po rejestracji konta w Sklepie;
- bez konieczności rejestracji konta w Sklepie – po wypełnieniu formularza zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b Regulaminu.
- Konto, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu zawiera:
- informacje i dane o Kupującym:
-
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail;
- numer telefonu;
- firmę Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- numer NIP (Sklep zapewnia integrację danych z GUS, gdzie po podaniu numeru dane dotyczące Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta uzupełnią się automatycznie);
- adres rozliczeniowy (kraj / region; ulica; numer mieszkania / lokalu; kod pocztowy; miasto);
- zdefiniowane przez Kupującego nazwa użytkownika (dalej: Login) i hasło do konta w Sklepie;
-
- historię dokonanych przez Kupującego zamówień w Sklepie.
- informacje i dane o Kupującym:
- Proces uzyskiwania dostępu do konta (logowania) odbywa się poprzez:
- wpisanie przez Kupującego Loginu lub adresu e-mail;
- wpisanie przez Kupującego hasła do konta w Sklepie;
- interakcją przez Kupującego z przyciskiem „Zaloguj się” po dokonaniu czynności, o których mowa w § 4 ust. 3 pkt 1 i 2 Regulaminu.
- Proces składania zamówienia w Sklepie odbywa się w następujący sposób:
- Kupujący dodaje Towary do koszyka poprzez interakcję z przyciskiem „Do koszyka”;
- Kupujący przechodzi do koszyka, gdzie:
-
- uzyskuje dostęp do konta (dokonuje logowania) – w sytuacji, gdy posiada konto, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu;
- wypełnia formularz zamówienia – w sytuacji, gdy składa zamówienie bez rejestracji konta w Sklepie; w formularzu zamówienia Kupujący podaje:
-
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail;
- numer telefonu;
- firmę Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- numer NIP (Sklep zapewnia integrację danych z GUS, gdzie po podaniu numeru danie dotyczące Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta uzupełnią się automatycznie);
- adres rozliczeniowy (kraj / region; ulica; numer mieszkania / lokalu; kod pocztowy; miasto);
-
- może wskazać ewentualne informacje dodatkowe do zamówienia lub uwagi do zamówienia;
- dokonuje wyboru metody płatności (dostępne metody płatności opisane zostały w § 5 ust. 1 Regulaminu);
- dokonuje wyboru sposobu dostarczenia Towarów (odbiór osobisty lub wysyłka);
- dokonuje akceptacji Regulaminu, Polityki prywatności;
- składa oświadczenie, że „posiada niezbędne uprawnienia i potrzebne kompetencje w postaci certyfikatów ze szkoleń z branży beauty (między innymi ukończony Kurs z Mezoterapii Igłowej / Kurs z Wypełnień Kwasem Hialuronowym HA lub Ukończony Kurs z Powikłań po zastosowaniu kwasu hialuronowego) uprawniający go do stosowania produktów / wykonywania zabiegów estetycznych” oraz w przypadku udokumentowania posiadanych kwalifikacji zobowiązuje się dostarczyć Sprzedawcy niezbędne dokumenty w postaci na przykład zdjęcia certyfikatu. Złożenie oświadczenia Kupujący dokonuje poprzez interakcję z checkboxem.
-
- Kupujący potwierdza zamówienie poprzez interakcję z przyciskiem „Kupuję i płacę”, a następnie – ewentualnie – dokonuje płatności za zamówienie.
- Interakcja z przyciskiem „Kupuję i płacę”, o której mowa w § 4 ust. 4 pkt 3 Regulaminu stanowi oświadczenie woli Kupującego zawarcia Umowy na warunkach określonych w formularzu zamówienia (oferta złożona w postaci elektronicznej).
- Po zakończeniu procesu składania zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 4 i 5 Regulaminu, Sprzedawca – niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie dwudziestu czterech godzin od momentu otrzymania zamówienia – może:
- przyjąć ofertę, o której mowa w 4 ust. 5 Regulaminu – przyjęcie oferty (zawarcie Umowy) następuje poprzez potwierdzenie jej otrzymania przez Sprzedawcę;
- nie przyjąć oferty, o której mowa w 4 ust. 5 Regulaminu – w takim przypadku Umowa nie zostaje zawarta, a Sprzedawca – w przypadku, gdy płatność nastąpiła na etapie procesu składania zamówienia, o którym mowa w § 4 ust. 4 Regulaminu – zwraca Kupującemu otrzymane od niego płatności, przy czym Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- O przyjęciu oferty (§ 4 ust. 6 pkt 1 Regulaminu) lub o nieprzyjęciu oferty (§ 4 ust. 6 pkt 2 Regulaminu) Sprzedawca informuje Kupującego przesyłając informację w tym zakresie na adres e-mail Kupującego, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu.
- Wszelkie informacje i dane o Kupującym muszą być prawdziwe. Kupujący ponosi odpowiedzialność oraz konsekwencje za podanie nieprawdziwych lub błędnych informacji i danych. Sprzedawca nie ma obowiązku sprawdzania i weryfikowania informacji i danych o Kupującym.
- Kupujący przed zawarciem Umowy obowiązany jest udzielić Kupującemu na jego żądanie potrzebnych wyjaśnień o stosunkach prawnych i faktycznych dotyczących Towarów.
- Sprzedawca obowiązany jest wydać Kupującemu posiadane przez siebie dokumenty, które dotyczą Towarów. Jeżeli treść takiego dokumentu dotyczy także innych Towarów, to wówczas Sprzedawca obowiązany jest wydać Kupującemu uwierzytelniony wyciąg z dokumentu. Ponadto, jeżeli jest to potrzebne do należytego korzystania z Towaru zgodnie z jego przeznaczeniem, Sprzedawca obowiązany jest załączyć instrukcję i udzielić Kupującemu wyjaśnień dotyczących sposobu korzystania z Towaru.
- Jeżeli Kupującym jest Konsument, Sprzedawca jest obowiązany udzielić mu przed zawarciem Umowy jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania z Towaru.
- Sprzedawca jest obowiązany wydać Kupującemu wraz ze sprzedanym Towarem wszystkie elementy jego wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy.
§ 5.
CENA I SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Kupujący ma możliwość dokonania płatności za zamówienie za pośrednictwem:
- operatora systemu płatności Przelewy24 prowadzonego przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014;
- karty płatniczej;
- przelewu bankowego na rachunek bankowy Sprzedawcy, o którym informacja zostanie przesłana Kupującemu na jego adres e-mail, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu.
- gotówki:
-
- w siedzibie Sprzedawcy;
- gotówki przy odbiorze przesyłki (płatność za pobraniem).
-
- Możliwość wyboru określonego sposobu płatności za zamówienie może być ograniczona na skutek dokonanego przez Kupującego sposobu dostawy lub odbioru Towarów.
- Jeżeli Kupujący zażądał od Sprzedawcy wystawienia faktury VAT, to jest ona doręczana Kupującemu przez Sprzedawcę na adres e-mail Kupującego, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu.
- Ceny Towarów uwidocznione są w Sklepie w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości oraz są określone jako kwoty brutto.
- Sprzedawca nie dostosowuje indywidualnie Cen Towarów w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu Cen Towarów Sprzedawca obok informacji o obniżonej Cenie uwidacznia również informację o najniższej Cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej Cenie, Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej Cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- W przypadku Towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności, Sprzedawca obok informacji o obniżonej Cenie uwidacznia również informację o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki, z zastrzeżeniem, że terminy, o których mowa w § 5 ust. 6 i 7 Regulaminu, nie mają zastosowania.
§ 6.
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Realizacja dokonanego przez Kupującego zamówienia polega, w szczególności, na:
- skompletowaniu przez Sprzedawcę zamówionych przez Kupującego Towarów;
- przygotowaniu zamówionych przez Kupującego Towarów do odbioru i poinformowaniu Kupującego przez Sprzedawcę o możliwości osobistego odbioru Towarów. Sprzedawca informuje Kupującego o możliwości osobistego odbioru zamówionych przez Kupującego Towarów:
-
- poprzez wiadomość e-mail na adres e-mail Kupującego, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu;
- telefonicznie na numer telefonu Kupującego, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. d Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret czwarty Regulaminu.
-
– w przypadku wyboru przez Kupującego odbioru osobistego jako sposobu dostawy. Odbiór osobisty zamówienia jest możliwy przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy, o której mowa w § 1 ust. 5 pkt 3 Regulaminu.
-
- zapakowaniu zamówionych przez Kupującego Towarów w celu dostawy do Kupującego, a następnie nadaniu przesyłki do Kupującego – w przypadku wyboru przez Kupującego wysyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej jako sposobu dostawy; w przypadku dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej Sprzedawca poinformuje Kupującego o przekazaniu przesyłki firmie, poprzez wiadomość e-mail na adres e-mail Kupującego, o którym mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 lit. c Regulaminu lub § 4 ust. 4 pkt 2 lit. b tiret trzeci Regulaminu. Sprzedawca wskazuje, że sposób opakowania odpowiadać będzie właściwościom Towarów w szczególności, aby zapewnić im całość i nienaruszalność.
- Czas realizacji zamówienia jest wskazany w opisie przy każdym Towarze, przy czym w przypadku Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta termin ten nie może być dłuższy niż trzydzieści dni od dnia zawarcia Umowy, chyba że w opisie Towaru został wyraźnie oznaczony przez Sprzedawcę dłuższy termin.
- W przypadku wyboru przez Kupującego wysyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej jako sposobu dostawy termin dostarczenia Towaru określa przewoźnik (firma kurierska).
- Kupujący jest obowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli Kupujący stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towarów, jest obowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika (firmy kurierskiej).
§ 7.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA BEZ PODANIA PRZYCZYNY
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy, która była zawarta za pośrednictwem Sklepu, bez podawania przyczyny w terminie:
- 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, lub wskazaną przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta osobę trzecią, inną niż przewoźnik. W przypadku, gdy Umowa obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin na odstąpienie od Umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części;
- 14 dni od dnia zawarcia Umowy — w przypadku innych Umów niż Umowa sprzedaży.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na formularzu, którego wzór stanowi załącznik numer 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
- Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, w szczególności, w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 8.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA BRAK ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów sprzedaży Towarów, które są zawierane przez Kupujących innych niż Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta. W szczególności odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w Umowach dotyczących Towarów zawieranych między Sprzedawcą a Przedsiębiorcami.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za zgodność Towaru z Umową.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że:
- termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy;
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w art. 43b ust. 2 lub 3 Ustawy o prawach konsumenta oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zgłaszający reklamację z powodu niezgodności Towaru z Umową powinien złożyć Sprzedawcy oświadczenie reklamacyjne zawierające w szczególności:
- imię;
- nazwisko;
- adres e-mail;
- numer telefonu;
- firmę Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- numer NIP;
- adres;
- przedmiot reklamacji;
- opis niezgodności Towaru z Umową;
- opis żądania reklamacyjnego.
- Reklamacja może być zgłoszona Sprzedawcy przy wykorzystaniu którejkolwiek z form komunikacji wskazanych w § 1 ust. 5 Regulaminu.
- Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekaże Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na papierze lub innym trwałym nośniku.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy, lub dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana Towaru są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta na swój koszt.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta go nabył.
- Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany Towaru zgodnie z § 8 ust. 8 Regulaminu;
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z § 8 ust. 10-12 Regulaminu;
- brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
- brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 8 ust. 4 Regulaminu;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu Ceny.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 9.
KONTO I NEWSLETTER
- Sprzedawca umożliwia Kupującym:
- możliwość założenia konta w Sklepie, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 Regulaminu;
- możliwość zapisu do newslettera zawierającego w szczególności informacje o usługach, produktach, ofertach oraz akcjach promocyjnych Sprzedawcy.
- Założenie konta w Sklepie odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego zawierającego informacje i dane o Kupującym, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt 1 Regulaminu.
- W przypadku założenia przez Kupującego konta w Sklepie, dochodzi do zawarcia między Sprzedawcą a Kupującym umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną (dalej: Umowa o świadczenie usługi konta).
- Zapis do newslettera odbywa się poprzez podanie imienia, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Kupujący potwierdza zapis do newslettera poprzez interakcję z przyciskiem znajdującym się w przesłanej do niego wiadomości e-mail.
- W przypadku zapisu przez Kupującego do newslettera i potwierdzenia zapisu do newslettera przez Kupującego, dochodzi do zawarcia między Sprzedawcą a Kupującym umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną (dalej: Umowa o newsletter).
- Kupujący może:
- odstąpić od Umowy o świadczenie usługi konta bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy o świadczenie usługi konta;
- odstąpić od Umowy o newsletter bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy o newsletter;
- wypowiedzieć Umowę o świadczenie usługi konta;
- wypowiedzieć Umowę o newsletter.
- Skorzystanie z uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 6 pkt 2 i 4 Regulaminu wymaga złożenia Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia. Oświadczenie może być złożone poprzez:
- interakcję przez Kupującego z przyciskiem rezygnacji z newslettera znajdującym się w każdej wiadomości e-mail przesłanej w ramach newslettera;
- przesłanie go przez Kupującego:
-
- na adres e-mail Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu;
- na adres siedziby Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 2 Regulaminu.
-
- Skorzystanie z uprawnień, o których mowa w § 8 ust. 6 pkt 1 i 3 Regulaminu wymaga złożenia Sprzedawcy przez Kupującego oświadczenia. Oświadczenie może być złożone poprzez przesłanie go przez Kupującego:
- na adres e-mail Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 1 Regulaminu;
- na adres siedziby Sprzedawcy, o którym mowa w § 1 ust. 5 pkt 2 Regulaminu.
- Oświadczenia, o których mowa w § 8 ust. 6 pkt 1 i 2 Regulaminu mogą zostać złożone przez Kupującego na formularzu, którego wzór stanowi załącznik numer 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku skorzystania przez Kupującego z uprawnień, o których mowa w:
- 8 ust. 6 pkt 2 i 4 Regulaminu – Sprzedawca niezwłocznie zaprzestanie świadczyć na rzecz Kupującego usługę newslettera;
- 8 ust. 6 pkt 1 i 3 Regulaminu – Sprzedawca niezwłocznie zaprzestanie świadczyć na rzecz Kupującego usługę konta.
§ 10.
DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca. Informacje na temat sposobu i zasad przetwarzania danych osobowych oraz obowiązków administratora danych osobowych związanych z korzystaniem ze Sklepu opisane zostały w Polityce prywatności (dostępnej pod adresem remediumpolska.pl/polityka-prywatnosci).
- Sklep korzysta z plików cookies. Informacje na temat plików cookies opisane zostały w Polityce cookies (dostępnej pod adresem remediumpolska.pl/polityka-plikow-cookies-eu).
§ 11.
MOŻLIWOŚCI SKORZYSTANIA Z POZASĄDOWYCH SPOSOBÓW ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Z zasadami dostępu do procedur związanych z pozasądowymi sposobami rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może zapoznać się, w szczególności osobiście w siedzibach, telefonicznie poprzez infolinie oraz na stronach internetowych:
- powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów;
- Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
- Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
- organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Konsument może również skorzystać z Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR). Zasady dostępu oraz sposób działania Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) opisane są na stronie internetowej dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
§ 12.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności:
- Kodeksu cywilnego;
- Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu. W szczególności zmiany Regulaminu mogą następować z ważnych powodów, w tym przede wszystkim w przypadku konieczności dokonania:
- zmian w funkcjonowaniu i działaniu Sklepu;
- aktualizacji zapisów Regulaminu w związku ze zmianą stanu prawnego lub stwierdzonymi uchybieniami lub omyłkami.
- Do umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia danej umowy.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Postanowienie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie znajduje zastosowania do Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta, co do których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.